Thursday, April 23, 2009

Vem är det mest synd om??!

.

GAAAAH.
Har varit så jääävla trött idag.
Och tröttare blir man!!
För inte fan får man vara ifred iheller!
Påväg ut på lunchen, haffad av nån (ursäkta) jävla tele2försäljare.
Dom är fyra stycken vid entrén och dom surrar som flugor runt varenda stackars bajskorv till människa som går förbi.
Ringer du med comviq?
-Nä, jag ringer inte med comviq.
-Nä det tänker jag inte göra iheller.
-Ja jag har också bredband med telenor.

- varför?
- "VARFÖR?!"
-Nä, tyvärr jag behöver inte ett extra abonnemang HELLER.

Helt trött och snurrig i huvet går jag ut i solen som bländar mina svullna ögon.
Jag har ingen aning om varför dom är svullna men dom rann i motvind i morse och dom är så fortfarande.
Där ställer jag mig längs väggen för att ta en cigg (jajaja), å där står jag och halvblundar och låter solens strålar smeka mitt ansikte denna lilla break från den långa arbetsdagen när jag hör en röst i mitt öra;
- Du ser ut att ha en stund över...

Funderar en nanosekund på om jag ska börja springa.
FÖR. i. helvete. Ser inte du att jag är upptagen???

Inte nog med att jag står och gör något som är dåligt för min kropp, nu ska jag också få dåligt samvete för att jag inte skänker mina pengar till våldtagna kvinnor i afrika.

Jag vet att dom bara gör sitt jobb och att jag kanske borde vara månadsgivare till åtminstone en sån där organisation, för man ska vara generös och dela med sig av sina pengar.
Jag menar, jag har ju pengar, så vore inte det rättvist att dela med sig av dom till dom som inte har? Eller får nån annan ta hand om den biten?
Men om jag skulle skänka pengar till alla jag känner medlidande för så skulle jag ju kunna betala flera tusen i månaden.

Vad tycker ni?
Skänker ni pengar till någon?
Och vem isf?

Så jag blir lite paranoid, LITE!
Påväg tillbaka så hälsar en helt random snubbe på mig. Vad vill han?!?
Hmm han ser ut som en säljare, hoppas han inte springer efter mig och vill pracka på mig något.
Men nä. Han ville nog bara hälsa.

Cafébarkillen läspade så att han spottade på mig.
Ni vet sådär lite att man inte riktigt vet om han märkte det själv.
Men det hamnade ju nånstans på min kropp iaf.

AHH nä. Nu ryckte jag precis till av en tanke som kom upp i mitt huve.
Den var typ Annie skriv något utav värde för fan

Jag sänder en tanke till alla djur som inte är tillräckligt många, kvinnor som misshandlas och avsnästa tele2försäljare.

Fred & kärlek!


fårskallar.

.

1 comment:

(Favvis)Maria said...

Känns som att jag säger det varje gång.. Då är för rolig! Fnissar varje gång jag läser din blogg! Haha...

Jag har fadderbarn i Afrika! Det borde man känna sig bra över (gör jag), men nu har jag dåligt samvete för att jag inte skickar nån present till han då å då. Har en liggandes här hemma. Köpte den nog för mer än 1,5 år sen! Undra om han är för gammal för den nu?