Tuesday, February 21, 2012

Vad har ni gjort på er lediga dag då?





Prinsessan Rooos är på ett lättsammare humör idag...! =P
Även om det går snabbt i humörsvängarna emellan åt!
Man får ju tänka på det positiva!

Idag tillexempel är jag ledig.
Och dagen har varit toppen so far!

Karolina är också ledig så vi har degat vid Ark Bar poolen (bilden) och svettats och badat och druckit kaffe...
Sen har vi bara åkt runt och glott lite, varit på walking street (stor marknad där dom har allt mellan himmel och jord)..

OCH ÄTIT.
Det har varit en härlig dag men det jag är mest nöjd med (haha) är vad vi har stoppat i foderluckorna...!

Först sjukt gott vitlöksbröd... sen en sjukt god grekisk sallad med FETAOST och oliver!
Och sedan en "svensk himmagjord"(?) korv med bröd med ketchup, lök, och SLOTTS senap på walkingstreeten... Försäljaren är svenne som jag känner till sen innan och idag var han lite rund under fötterna så det var säkert därför vi fick två körvar till priset av en! GÖTT.

Och all denna fantastiska mat.. sjukt billigt!
Sammanlagt 150 thaipengar.. typ knappt 40 svenska pengar...
Då blir det nästan ännu godare..!

Så so far är jag nöjd.. ikväll kommer Karolina hit och vi ska ha lite egen hårvård..
Jag har inte färgat mitt hår på kanske.. 5 månader..
Och ni som känner mig vet att jag har försökt många ggr att INTE färga utväxten men har inte fixat det..
Det ser faktiskt inte så jävligt ut som man kan tro.. men jag känner för att göra nått vid mitt utseende för jag är lite trött på mig själv..hehe.
Behöver en förändring...

Sen får vi se vad som sker efter det, vi kanske dricker lite sangsom och ger oss ut bland alla andra fulla jävliga människor..
Igår däckade en av kunderna i baren, efter X antal sangsombuckets och ingen fick liv i honom och till slut fick dom bära in honom i bungalown där kundtoaletten är och där fick han sova ruset av sig på en bönkudde...
Jag såg inget av detta för jag hade redan stuckit till chaweng för att säga hejdå till Sandra som åkte hem till sverige i morse, men fick veta det under tiden..
Jag förstår vl att alla kan bli lite väl benga då och då.. Men jag befinner mig på ett ställe där jag ser det dagligen.. vilket kan vara väldigt irriterande och slösa på ens tid och energi..

Ibland är det ens egna nära och kära som det handlar om och då hjälper man ju givetvis till för det är ju precis vad man själv skulle vilja att dom gjorde om det var jag... och givetvis hjälper man ju till när det är nån som man inte känner så väl också för att man är en god medmänniska och bryr sig om sin karma?..

Nu pladdrar jag bara en massa... men hellre det än inte alls eller vad tycker ni...
Annars då.. så har det varit en händelserik tid på senaste.. på gott och ont..
Men jag lär mig nya saker och ur varje svag stund kommer jag resa mig starkare och starkare det vet jag om!

Nu ska jag städa lite här.. rätt grisigt nu..

Inte varje dag man får frimmad ju!

Plus att det är inte varje gång man bryr sig iheller.. när man får frimmad! haha!


See you in a while crocodile!

No comments: