Thursday, March 24, 2011

Buddha..


Det finns en sak med Thailand som jag gillar extra mycket... Och det är deras tro...
Buddismen och alla tempel som finns överallt och munkar och respekten för deras tro..

Och det finns ingen annan religion som tilltalar mig som buddismen gör, för deras tro går ut på att nå lycka, genom harmoni, och inte skapa krig och konflikter och maktbegär..
Dessutom går buddismen mest hand i hand med allt jag tror på i övrigt...

Så every once in a while besöker vi olika tempel, och då brukar vi donera en liten slant, tända rökelse vid altaret och be en bön eller tacka för allt som är bra i livet..
Vi åkte till ett tempel häromdan hägt uppe på berg och man kan se det från min balkong, sjuk utsikt däruppe!

Och jag kunde se mitt hus däruppeifrån också!

Så vi ringde min granne och tvingade henne gå ut och se ifall hon såg när vi vinkade xD
Jag ritade en röd ring runt mitt hus men vetifan om man ser det! :P





Man ser flygplatsen däruppe också, och med tanke på att jag bor relativt nära flygplatsen så hör jag när planen lyfter och landar och ibland känns det som att hela huset skakar och att det är ett rymdskepp som åker iväg, tur att man vänjer sig!

Det är några trappsteg för att komma upp dit.. och Karolina sa att om "hissen" hade funkat så hade hon tatt den... x)


Sen var vi på Big Buddha.. om man vet vilken dag man är född på så kan man stoppa en slant i roulettmaskinen och sen stannar den på en siffra, och då kollar man på lappen under den siffran man fick och där finns ens horoskop, alltid lika spännande!



No comments: