Monday, March 7, 2011

Angthong!

Häromdagen vart vi på en utflykt till Ang Thong Marine Park, det är ett naturreservat utanför Samui som är helt oförstört av alla moderniteter... Kan man säga..
Vi fick paddla kajak, klättra i djungeln och får storslagna naturupplevelser!
Vandringen upp till Viewpointen med alla de små öarna var något av det sjukaste jag utsatt min kropp för i hela mitt liv... 500 meter upp i djungeln i terräng och klippor med bara ett tjockt rep eller lianer att hålla sig fast i, men skam den som ger sig tänkte jag och tog mig ända upp!
Det snurrade i skallen när jag väl kommit upp men jag var bra stolt över min viljestyrka!
Karolina gav upp inte ens halvvägs men hennes pappa Nisse also made it to the top!



Uppe hade man utsikt över 42 olika öar!
Sista stoppet var i "talay nai", dvs Insjö på thailändska, en ö som ser ut som vanligt på utsidan, men om man klättrar genom en liten springa i bergsväggen så kommer man in till en helt annan värld!
En smaragdgrön sjö med skog runtomkring och helt stillsamt och lugnt..
Nåt av det vackraste jag har sett faktiskt....
Sen undrade jag bara varför dom hade en klocka allra längst upp på toppen av viewpointen...
Var det bara för att jag skulle inse att vår båt skulle lämna ön om typ 20 minuter och att jag hade samma tid på mig att svinga mig 500 meter ner genom djungeln igen?? xD

Det var en fantastisk dag!!!

No comments: